هدف از راه اندازی سایت چیست؟



خب زمانی که یک شخص ایده و هدفی  دارد باید آن را عملی کند  و در این راه مقاومت داشته باشد ، افرادی که برای طراحی سایت اقدام می کنند باید دورانی را طی کنند  ، و قبل از هر چیزی خود بدانند که به دنبال چه هستند ، ما در ایران پروژه های شکست خورده کم نداریم و روز به روز هم به تعدادشان اضافه می شود ، اما چرا ؟
در این مقاله سعی دارم مسیر را برای شما هموار کنم و اگر نمی دانید باید چه مراحلی را طی کنید توصیه می کنم این مطلب را دنبال کنید :
مشتریانی به من مراجعه کرده اند که اطلاعات زیادی از کاربرد سایت در حوزه کاری  خودشان نداشتند و دیدگاهشان همانند یک کاتالوگ  چاپی بوده ، البته بعضی مواقع این هم جای خوشحالی داشت چون تعدادی از مراجعه کنندگان حتی همین دیدگاه هم نداشتند ! با توجه به این که صنعت آی تی یک صنعت جدید است من زیاد این افراد را مقصر نمی دانم و به خودم اجازه نمی دهم آن ها را زیر سوال ببرم ، متخصصان این حوزه موظف هستند از شیوه های درست و صحیح اطلاع رسانی استفاده کنند ، برای من جالب بود افرادی هم بودند که نگاهشان به وب جنبه سخت افزاری بود و مانند یک کیس کامپیوتر یا یک لپ تاپ به آن نگاه می کردند ! خوب شاید همان ذهنیتی که در اول مطلب بازگو کردم بیان گر نداستن و ناقص بودن اطلاعات است اگر بخواهم با مثال برای شما بگویم همانند این است که من می خواهم ماشین بخرم اما هیچ اطلاعات فنی و تخصصی و تجربی ندارم ، پول خوبی هم برای این خرید کنار گذاشتم اما من در خرید خود اشتباه می کنم و به مشکلات عدیده ایی می رسم و این عدم دانش من نسبت به خرید باعث می شود بی میل و رقبت شوم ، اگر در این زمینه کسی به من مشورت درستی میداد من پول خود را از دست نداده و ماشین بهتری را می خریدم که درگیر مثلا استهلاک سیستم نباشم پس قبل از انجام هر کاری باید کمی در مورد آن تحقیق کنید سپس اقدامات لازم را انجام دهید منظور من از تحقیق این نیست که شما برای یک لیوان شیر تصمیم به تاسیس یک گاوداری کنید ، دوستی به من می گفت برای اینکه مدیر موفقی در کارهایت باشی و بتوانی با مدیریت زمانی پروژه هایت را ببندی ، اگر دیدی 70 درصد کارهایت را در زمینه های مختلف شخص دیگری می تواند انجام دهد به او واگذار کن  در این حالت من بصورت کلی باید بدانم از آن شخص چه انتظاراتی دارم که بتوانم کار را به او بسپارم در زمینه وب هم همینطور است زمانی که یک مدیر شرکت و یا کارخانه به من مراجعه می کند باید بداند هدفش چیست و کارش تحلیل شود سپس پروژه شروع شود .
به عنوان یک متخصص خود را موظف می دانم شما را از فواید داشتن سایت و مراحل راه اندازی سایت و اینکه با داشتن یک سایت به چه اهدافی می رسید را بازگو کنم
خب اولین قدم و اولین موردی که به ذهن ما می رسد این است که با داشتن سایت می خواهیم یا تجارت خود را به دیگران معرفی کنیم یا اطلاعاتی برای دسترسی آسان مردم  با خودمان قرار دهیم یا برای تعامل دوطرفه درگاهی ( پورتال) ایجاد کنیم ، در این مبحث بیشتر جنبه تجاری کار را بررسی می کنیم ، خوب شما  تمام این موارد را که ایجاد کنید حال زمان آن رسیده است که یک قدم بالاتر بایستید و کمی فکر کنید ، یک تاجر زمانی که تجارت خانه و محل فیزیکی شغل خود را ایجاد می کند قدم اول را برداشته و در مرحله دوم اقداماتی را انجام می دهد که بتواند کسب در آمد کند ، در واقع شما یک بازاریاب نیاز دارید ، خوب موتور های جستجو برای شما بدون هزینه بازاریابی می کنند و محصولات شما را برای کاربران به نمایش در می آورند اما نه اینکه شما فقط سایت را راه اندازی کنید هیچ زمانی یک تاجر فروشگاه با تجارت خانه را باز نمی کند و بنشیند و آن را نگاه کند و متنظر باشد تا مشتریانی به سمت او هدایت شود دیدگاه ما برای راه اندازی سایت های تجاری  کسب درآمد است ، دسترسی آسان ، اتلاف نکردن وقت و زمان کاربران ، با توجه به گرفتاری های روزمره و سختی رفت و آمد ها و خیلی از مسائل دیگر  . . .  انسان ها تمایل بیشتری به امکاناتی دارند که بتوانند نیاز های خود را سریع پیدا کنند اگر شما یک شرکت ساختمانی بخواهید شاید حتی فرصتی نداشته باشید بخواهید در شهر بچرخید و یا روزنامه محلی تهیه کنید و یا موارد دیگر . . .
در این حالت زمانی که در خانه اینترنت دارید  و با زدن چند کلیک میتوانید به بانک های اطلاعاتی خوبی برسید و با آن ها تماس بگیرید و نمونه کارهایشان هم در سایت ببینید سابقه آن ها را بررسی کنید  آیا با وجود این امکان تمایلی دارید زمان خود را هدر دهید و در آخر هم به نتیجه نرسید ؟ شما در 2 ساعت شاید هم کمتر می توانید روزمه و وب سایت 20 شرکت را بررسی کنید اما در حالت فیزیکی در یک روز به چند شرکت میتوانید دسترسی داشته باشید؟
خوب قطعا برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنید ، شما چه صاحب سایت باشید چه کاربر اینترنتی که دنبال هدف خاصی هستید نیاز به راهنمایی و آموزش دارید
صاحبان سایت همواره به یاد داشته باشند  که مسیر را برای مشتری باید هموار سازند ، انتظار نداشته باشید در همان روز های اول موتورهای جستجو  برای شما بازاریابی کنند
نتیجه گیری های کلی :
- ابتدا هدف و رسالت خود را مشخص کنید (‌در این حالت سعی کنید به بیراهه کشیده نشوید ) چندین هدف را با هم گزینش نکنید ، سنگ بزرگ نشانه به هدف نرسیدن است بهتر است قدم های شما همیشگی باشد تا اینکه با چند قدم به نتیجه نرسید .به توسعه پایدار فکر کنید . یک کاغذ بردارید و بنویسید اگر چنیدین هدف است آن را به یک وحدت در بیاورید و آن ها را یکپارچه کنید در مورد هزینه های جانبی هم فکر کنید. آیا شما به یک لوگو تبلیغاتی احتیاج دارید؟ آیا به رونوشتی از فعالیتهایتان احتیاج دارید؟ آیا می خواهید بیشتر از یک اسم دامین(Domain name) داشته باشید؟ تمامی این کارها هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. اما با یک سرمایه گذاری خوب می توانید یک نام تجاری خوب برای خود داشته باشید. برای مثال اگر وب سایت شما مطالب و رونوشت مناسب و خوبی داشته باشد و بازگشت نتیجه سرمایه شما هرچه سریعتر اتفاق می افتد
- بعد از مشخص شدن هدف و رسالت نیاز به آنالیز پروژه شما هست ، در مرحله اول خود را سردرگم نکنید  فقط مسیری که می خواهید را به تصویر بکشید مراحل بعدی توسط متخصصان تجزیه و تحلیل صورت خواهد گرفت . در این حالت شما نیاز به یک مشاورو آنالیزور پروژه دارید سعی کنید آنچه می خواهید را به مشاور خود انتقال دهید . قبل از انتخاب مشاور و متخصص تجزیه و تحلیل وب درباره سوابق کاری و نمونه کارها و روزمه آن دقت کنید چون انتخاب مشاور خوب شما را زودتر به هدف می رساند .
- زمانی که پروژه شما تحلیل شد واحد طراحی ( قسمتی که گرافیک سایت شما را طراحی می کند البته با پلانی که آنالیزور در قالب وایفرم هایی دراختیار طراح می گذارد )‌ شروع به طراحی می کند این قسمت باید خلاقانه باشد یعنی ذوق هنری با توجه به نوع کاربری سایت طراحی شود ، طراحی قسمت مهم کار است البته در مقاله قبلی الویت آن را ذکر کرده ام ، شما با استفاده از تصاویر می توانید مطلب و هدفتان را به همه با هر زبانی انتقال دهید ، تصاویر زبان مشترک بین مردم دنیا است و نیازی به مترجم ندارد ،▪ برنامه ویژه ای برای کاربرد رنگ در وب سایت خود داشته باشید. از رنگ هایی استفاده کنید که اهمیت موضوع را به خوبی نشان دهد. چه رنگها، بافت و مشخصه های ظاهری ای می تواند توصیف گر منظور سایت شما باشد. نوع کاربری سایت را فراموش نکنید در مورد چگونگی به کارگیری جلوه های گرافیکی در سایت خود تصمیم گیری کنید. هرگز بازدیدکننده سایت را با به کار بردن جلوه های گرافیکی سنگین سردرگم نکنید و سرعت بارگذاری سایت خود را با این کار کاهش ندهید پس این مرحله هم باید با دقت فراوانی انجام شود
- بعد از این مرحله که شما طرح را طی فرایند استاندارد خود تایید کردید ، پروژه شما به دست واحد فنی ( قسمتی که ایده شما را به واقعیت تبدیل می کند ) سپرده می شود در این قسمت طراح و آنالیزور تمامی خواسته های شما را به مدیر فنی ارجاع می دهند و کار شما به لحاظ برنامه نویسی شروع می شود
- خوب شما باید برای رسیدن به رسالت و هدفی که تعریف کردید تا ادامه با گروه طراحی سایت خود هم قدم باشید این مرحله خیلی مهم است ، اسم و دامنه اینترنتی خود را انتخاب کنید و آن را ثبت نماید (چرخه ثبت دامنه را در این قسمت می توانید مشاهده کنید ) سپس فضای میزبانی خود را بر اساس راهنمایی مشاور خود انتخاب کرده ، حال قبل از رونمایی از پروژه نیاز به محتوا و تغذیه اولیه وجود دارد ، کلمه اولیه را از این باب بیان کردم که فکر نکنید کار به همین جا ختم میشود شما سایت را باید همیشه به روز رسانی کنید و از آن غافل نباشید . بعد از این مرحله سایت در واحد کنترل و کیفیت بررسی می شود تا دچار مشکلی نباشد
- حال سایت آماده بهره برداری است ، شما باید به این فکر باشید که چطور از این ابزار قدرتمند استفاده کنید ، فراموش نکنید تیمی که شما را تا به اینجا هدایت کرده و همراه شما بوده اند در این  مرحله شما  را تنها نمی گذارند و باید بصورت دائم تا زمانی که سایت شما وجود دارد همراه شما باشند و شما را پشتیبانی کنند پس نگران نباشید

ورود به سایت

تماس با ما

09178344575 پشتیبانی

09374524575 پشتیبانی

07153540945 ثبت سفارش

همه روزه حتی در روز های تعطیل !

جستجو